Tired MOM

Usch vad jag är trött idag, kan ha varit värmen eller så kan det varit för jag har hundra miljoner saker och tänka på.. Hmm.. man springer här som värsta hemmafrun och diskar, lagat mat, torkar kräk, torkar utspilldmjölj, försöker mata hundrig bebis, byta bajsblöjor, slänga in en tvätt samtidigt som man torkar stor flicka på toaletten. Evigt jokksande för att få allt att gå ihop, och ibland känns det som man vill ta sitt pick och pack och dra... men hallå.. efter 2 minuter har man ångrat sig och skulle inte mot alla pengar i världen lämna sina juveler! Dom är det bästa vi har!

 
Underbaraste ungar.! Nova matar Robin som hon såå gärna gör!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka sötnosar! Haha mm, men de e så livet ska va! Va gjorde man innan man fick barn liksom?! Hehe nä, de va nog den där tequilan ja tog på förfesten, aldrig att ja lär mig säga nej!

2009-06-01 @ 20:24:12
URL: http://dannysamlinda.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag har också haft en sådan dag idag: "nu orkar jag inte ett missöde till!".. Men sen ler Ludvig och då är all irritation som bortblåst!

2009-06-01 @ 20:30:44
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Frida

Förstår precis vad du menar :)

2009-06-01 @ 21:53:36
URL: http://www.frida-g.se
Postat av: Anna

Alltså, moster Anna vill äta upp er, era små fjattar! Här kommer receptet på bullarna.... om du vill provbaka=)

HALLONBULLAR MED VIT CHOKLAD!

ca 20 st.

Grunddeg vetebröd:

100 gram smör

3 dl mjölk

50 gram jäst

1 ägg (rumstempererat)

1/2 dl ljus sirap

2 krm salt

10 - 11 dl vetemjöl

Fyllning:

1 dl hallonsylt

100 gram vit choklad (plus 75 gram till dekoration)

100 gram hallon

1 ägg till pensling

Sätt ugnen på 250 grader.

Smält smöret och tillsätt mjölken. Låt degvätskan bli fingervarm.

Smula jästen i en bunke. Tillsätt degvätskan. Lös upp jästen och rör ner ägget.

Tillsätt sirap, salt och nästan allt mjöl.

Arbeta till en smidig och blank deg.

Låt jäsa under bakduk på dragfri plats 30 - 40 min, till dubbel storlek.

Ta upp degen på lätt mjölat bakbord och arbeta den smidig.

Kavla ut till en platta ca 30x40 cm.

Bred på sylten. Grovhacka chokladen och strö över den och hallonen.

Rulla ihop och skär i tjocka skivor.

Sätt bullarna i pappersformar på en plåt och låt jäsa till dubbel storlek ca 30 min.

Pensla bullarna med uppvispat ägg.

Grädda i mitten av ugnen 5 - 10 min.

Smält den vita chokladen till garneringen försiktigt i mikro eller över vattenbad.

Spritsa eller ringla över bullarna. Dekorera gärna med färska hallon och citron-mellis!

2009-06-02 @ 11:21:37
Postat av: sara

Idag är en annan dag och jag är på bra humör :-)

2009-06-02 @ 12:10:20
URL: http://familjenbergquistpoopuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0